sobota, 23 lipca 2016

Sobotniości 29. tygodnia

Lato w rozkwicie, do św. Anki co niesie zimne poranki pozostało niewiele. Cóż półmetek wakacji, a za oknem chmury! Nad morzem, na plażach Sanepid, zakaz kąpieli od czwartkowego wieczora, 21. lipca. Tego dnia jeszcze zażywałem bałtyckich kąpieli, zapewne z pewnością wśród zarazków coli! No cóż takie to nasze morze jest, a po zeszłotygodniowych ulewach cały brud spłynął do Zatoki. Tradycyjnie jedno mnie dziwi, Brzeźno i Jelitkowo zamknięte, a w "Sopotach" hulaj dusza, kąp się dowoli!

Sezon ogórkowy nie obfituje w zalew letnich sensacji, bo za dużo tragicznego się dzieje, wczoraj w Monachium kolejny zamach! Czy pani Angela jeszcze długo porządzi?!

Żeby smutno nie było, przypominam, Panu Andrzejowi z TK do końca kadencji pozostały 152 dni. Proponuję akcję imiennego (Pan Andrzej Rzepliński, Al. Jana Christiana Szucha 12a 00-918 Warszawa)wysyłania na adres TK, centymetrów krawieckich, niech sobie odcina:-)

Wśród muzycznych składanek Karola, znalazłem irlandzką perełkę, ostra i stylowa, miód na moje drewniane ucho! Żeby było kompletnie, YT, a potem tekstowo, czyli z angielska i po polsku:-)


When on the road to sweet Athy,
Hurroo Hurroo
When on the road to sweet Athy,
Hurroo Hurroo
When on the road to sweet Athy
A stick in the hand, A drop in the eye
A doleful damsel I heard cry
Johnny I hardly knew ya

Where are the eyes that looked so mild,
Hurroo Hurroo
Where are the eyes that looked so mild,
Hurroo Hurroo
Where are the eyes that looked so mild
When my poor heart you first beguiled
Why did ya run from me and the child
Johnny I hardly knew ya

[Chorus:]
We had guns and drums and drums and guns,
Hurroo Hurroo
We had guns and drums and drums and guns,
Hurroo Hurroo
We had guns and drums and drums and guns
The enemy never slew ya
Johnny I hardly knew ya

Where are the legs with which you run,
Hurroo Hurroo
Where are the legs with which you run,
Hurroo Hurroo
Where are the legs with which you run,
When first you went to carry a gun
Indeed your dancing days are done
Johnny I hardly knew ya

[Chorus]

You hadn't an arm, you hadn't a leg,
Hurroo Hurroo
You hadn't an arm, you hadn't a leg,
Hurroo Hurroo
You hadn't an arm, you hadn't a leg
You're a spinless, boneless, chickenless egg
You'll Have to be put with the bowl to beg
Johnny I hardly knew ya

[Chorus] 

I'm happy for to see ya home,
Hurroo Hurroo
I'm happy for to see ya home,
Hurroo Hurroo
I'm happy for to see ya home
From the isle of Ceylon
Johnny I hardly knew ya

Hurroo Hurroo
Będąc w drodze do słodkiej Athy
Hurroo Hurroo
Będąc w drodze do słodkiej Athy
Z kijem w ręce, łezką w oku
Smętny płacz panienki usłyszałem 
Johny, ledwo cię znałam

Gdzież są oczy wyglądające tak łagodnie,
Hurroo Hurroo
Gdzież są oczy wyglądające tak łagodnie,
Hurroo Hurroo
Gdzież są oczy wyglądające tak łagodnie,
Gdy skradłeś moje biedne serduszko,
Czemuż uciekłeś ode mnie i dziecka
Johny, ledwo cię znałam

Mieliśmy karabiny i bębny i bębny i karabiny
Hurroo Hurroo
Mieliśmy karabiny i bębny i bębny i karabiny
Hurroo Hurroo
Mieliśmy karabiny i bębny i bębny i karabiny
Wróg nigdy cię nie zabije
Johny, ledwo cię znałam

Gdzie są nogi na których biegłeś
Hurroo Hurroo
Gdzie są nogi na których biegłeś
Hurroo Hurroo
Gdzie są nogi na których biegłeś
Gdy po raz pierwszy poszedłeś nieść broń
Doprawdy twoje dni tańca są skończone
Johny, ledwo cię znałam

Nie masz ręki, nie masz nogi
Hurroo Hurroo
Nie masz ręki, nie masz nogi
Hurroo Hurroo
Straciłeś rękę, tak jak i nogę
Jesteś niemoralną, padalcowatą wydmuszką
Skończysz na bruku jako żebrak
Johny, ledwo cię znałam

Jestem rada, że wróciłeś do domu
Hurroo Hurroo
Jestem rada, że wróciłeś do domu
Hurroo Hurroo
Jestem rada, że wróciłeś do domu
Z wyspy zwanej Cejlonem [2]
Johny, ledwo cię znałam

[1] Athy (irl. Baile Átha Í) – miasto w hrabstwie Kildare w Irlandii położone nad rzeką Barrow i Wielkim Kanałem, 72 km na południowy-zachód od Dublina.


[2] Piosenka odnosi się do udziału irlandzkich żołnierzy, służących w armii brytyjskiej, którzy brali udział w podboju Cejlonu (obecnie Sri Lanki), w latach 1796-1818.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz